۱۳۹۴ بهمن ۲, جمعه

مریم رجوی: جرم رزمندگان لیبرتی، ايستادگي براي آزادي است


روابط ما با مسيحيان و يهوديان رودرروي افرط‌گراياني است كه تحت نام اسلام، پيروان اديان مختلف و هم‌چنين اکثریت مسلمانانی را که ارزشهای دموکراتیک و بردبارانه اسلام را نمایندگی می‌کنند، سركوب مي‌كنند 

جرم رزمندگان لیبرتی، ايستادگي براي آزادي است. جرمشان اين است كه در برابر بنيادگرايي اسلامي ملاها، از يك اسلام بردبار و دموكراتيك دفاع مي‌كنند
در اجتماعی در اورسوراواز، در روز سی‌ام دی، مریم رجوی از دو اسقف بریتانیایی استقبال نمود. اسقف جان پريچارد (اسقف دارهام در شمال انگلستان) و اسقف آدرين نيومن (اسقف استپني لندن) که از سالها پیش به حمایت از مقاومت ایران برخاسته‌اند، در این دیدار بیانیه اسقف اعظم ولز، دكتر بري مورگان در خصوص ضرورت حفاظت از مجاهدان آزادی در لیبرتی را ارائه كردند.این بیانیه توسط 52 تن ديگر از رهبران كليساهاي انگلستان، مورد حمايت قرار گرفته است.
در این اجتماع‌، گروهی از هواداران مجاهدین و حامیان فرانسوی مقاومت ایران حضور داشتند و از رهبران کلیسای انگلستان و مواضع و تلاشهای آنها در حمایت از مجاهدان لیبرتی و دفاع از حقوق بشر ایران تقدیر کردند. مریم رجوی طی سخنانی در این جلسه گفت:
 عاليجناب اسقف جان پريچارد!
عاليجناب اسقف آدرين نيومان!
به خانه مقاومت ايران خوش آمديد. به شما و مسيحيان بريتانيا سال نو را تهنيت مي‌گويم. اين نشانه مباركي است كه سال جديد را با ديدار با اسقفهاي ارجمند آغاز مي‌كنيم.
اين موهبتي است كه مقاومت ايران مورد لطف رهبران كليساها قرار گرفته است. چه در بريتانيا چه در فرانسه و آمريكا و ساير كشورهاي اروپا و هم‌چنين در عراق و ايران.
اسلام حقيقي به ما مي‌آموزد كه اعضاي جامعه بشري خواهران و برادران يكديگرند. روابط ما با مسيحيان و يهوديان رودرروي افرط‌گراياني است كه تحت نام اسلام، پيروان اديان مختلف و هم‌چنين اکثریت مسلمانانی را که ارزشهای دموکراتیک و بردبارانه اسلام را نمایندگی می‌کنند، سركوب مي‌كنند.
حاكمان ايران خود را مدافع مذهب شيعه جا مي‌زنند كه يكي از مذاهب اسلام است. اما بيش از ۹۰ درصد قربانيان سركوبگري آ‌نها شيعه هستند. پس در اصل دعوا بر سر مذهب نيست، بلكه دعوا ميان آزادي و استبداد است.
اما مگر پيام همه انبيا آزادي نوع بشر نيست؟ مگر موسي و مسيح و محمد براي آزاد کردن انسانها نيامده‌اند؟
در قرآن بارها از مريم مقدس به عنوان يكي از برترين زنان عالم و الگو و اسوه پرهيزكاري نام برده شده و سوره‌يي به‌نام مريم در قرآن هست. براي زنان مقاومت ايران و به خصوص براي خود من مريم عذرا يك الگوي جاودانه است.
پس با چه توجيهي افراط‌گرايان و به‌خصوص حاكمان ايران مسيحيان را آزار مي‌دهند و به قتل مي‌رسانند. هیچ توجیهی وجود ندارد.
بايد از سه كشيش شهید ایرانی، اسقف هوسپيان مهر، كشيش ديباج و اسقف ميكائيليان ياد كنم. آنها به طرز فجيعي توسط رژيم ايران به قتل رسيدند. زيرا به استبداد حاكم تسليم نشدند.
خوشبختانه رهبران كليساهاي جهان به ياري مقاومت ما آمده‌اند. من عميقا از شما به خاطر تلاشهايتان در دفاع از مقاومان ايراني در ليبرتي سپاسگزاري مي‌كنم. هرگاه آ‌نها مورد حمله قرار مي‌گيرند، شما به دفاع از آنان برمي‌خيزيد. اين نشان مي‌دهد كه خدا آنها را به خاطر پايداريشان مورد لطف خود قرار داده است. به خصوص بايد از  ابتكار شما در انتشار بيانيه حمايت از مقاومان ليبرتي قدرداني كنم.

مي‌دانيد كه ليبرتي هم‌چنان در معرض حمله است. آن‌جا فاقد ساختمان است و بسيار آسيب‌پذيرند. از طرف ديگر رژيم ايران هم در داخل ايران، هم در سطح منطقه، به شدت در تنگناست. بنابراين تهديدهاي خود عليه مقاومان ليبرتي را افزايش داده است.
جرم رزمندگان لیبرتی، ايستادگي براي آزادي است. جرمشان اين است كه در برابر بنيادگرايي اسلامي ملاها، از يك اسلام بردبار و دموكراتيك دفاع مي‌كنند. اگر كمترين روزنه آزادي در ايران وجود داشت، مردم به سرعت گرد همين مقاومان جمع مي‌شدند و به ديكتاتوري پايان مي‌دادند.
اما ملاها با اعدامها و دستگيريهاي روزانه، جامعه را بسته‌اند تا خود را حفظ كنند. در واقع يك فاشيسم ديني ايجاد كرده‌اند. داعش و بوكو حرام و ساير گروههاي افراطي از آنها الهام مي‌گيرند. بيشتر گروههاي شبه‌نظامي تروريست در خاورميانه مانند حزب‌الله لبنان، حوثي‌هاي يمن و يك دو جين گروه ديگر در عراق توسط همين رژيم ايجاد شده‌اند.
دو سال و نیم پيش روحاني رئيس جمهور ديكتاتوري مذهبي شد و ادعا كرد كه ميانه‌روي در پيش مي‌‌گيرد. اما اين يك فريب براي نقاب زدن به چهره ديكتاتوري بود.
بيلان اين مدت از جمله دو هزار اعدام چهره واقعی روحانی را نشان مي‌دهد.  تنها در دو هفته اول ژانويه ۵۲ تن اعدام شده‌اند. در دوران روحانی، هم اعدامها و دستگيريها بيشتر شده هم فقر و بيكاري جامعه.
چند روز پیش، اجرای توافق اتمی جامعه جهانی با رژیم ایران آغاز شد. البته ملاها هرگز حاضر به عقب‌نشینی از برنامه اتمی نبودند. ولی مقاومت سایتهای سری آنها را افشا کرد. مردم ایران مخالف این برنامه پر هزینه بودند، جامعه جهانی تحریم کرد و رژیم زیر فشار تن به مذاکره داد. و حالا مي‌بينيم هر روزكه از اين توافق گذشته است، بحرانهاي رژيم تشديد شده و در آستانه نمايش انتخابات مجلس و خبرگان آخوندي درگیریهای درونی رژیم  ابعاد بي‌سابقه‌یی به خود گرفته است.
براساس همین تجربه، حالا باید ملاها را در مورد نقض حقوق بشر تحت فشار گذاشت. تا از كشتار مردم سوريه  و صدور تروريسم  و بنيادگرايي دست بكشند. باید آنها را وادار به توقف اعدامها کرد. باید ملاها را وادار کرد که از حمله به لیبرتی دست بردارند. راه صلح و ثبات در منطقه همین است.
خوشبختانه در ماههاي اخير اعتراضهاي هموطنان ما در ايران گسترش يافته است. تنها در هفته گذشته بيش از ۱۵۵ رشته تظاهرات و اعتصاب و اعتراض اعلام شده است. اين باعث شده كه ديكتاتوري خيلي احساس تهديد كند.
اما به‌رغم همه سركوبها و اعدامها و حملات به ليبرتي، ما مطمئنيم كه مردم ايران به آزادي دست پيدا خواهند كرد. ما براي يك جامعه دموكراتيك، بر اساس جدايي دين و دولت و برابري زنان و لغو حكم اعدام مبارزه مي‌كنيم و در اين راه باز هم به ياري شما نيازمنديم. از شما تشكر مي‌كنم.


منبع : سایت مریم رجوی