۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

هیو شلتون خواهان محاکمه رژیم ایران و حمایت از مقاومت ایران و خانم مریم رجوی گردید.

ارتشبد هیوشلتون – رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا طی مقاله یی که روز چهارشنبه ۳۰ دی در واشینگتن تایمز درج شده خواهان محاکمه رژیم ایران و حمایت از مقاومت ایران و خانم مریم رجوی گردید.
هیوشلتون در مقاله خود با عنوان ”رژیم ایران نشان دهنده مدراسیون در حرف و افراط گرایی در عمل است“ نوشت ”تنها چالش بزرگ استراتژیک آمریکا در ۲۰۱۶ جمهوری اسلامی است. حتی باوجود آزاد کردن ملوان آمریکا که اسیر کرده بود این رژیم منبع ترور و فرقه گرایی باقی می ماند که این منطقه را در یک مارپیچ فزاینده مرگ قرار داده است. ....”تناقضات سیاست آمریکا باید به یک تحلیل منسجم و متین و سیاستمدارانه برسد اگر که قرار است ما دست بالا را بدست آوریم و ثبات منطقه یی را ترویج کنیم و به امنیتی برسیم که همه ما خواهان آن هستیم.
در قسمت دیگری از مقاله هیوشلتون در واشنیگتن تایمز آمده است: ”طنز حمایت و ستایش از شخصیتی مانند روحانی این وضعیت متناقض را بسا وخیمتر کرده است، بخصوص که در واقع اصلاً کمبودی بلحاظ سایر افراد مسلمان و گروهها وجود ندارد بخصوص که خیلی از آنها ایرانی هم هستند و بخوبی نوع مترقی اسلام را نمایندگی می کنند و بسیار مشتاقند تا با سایر مذاهب و عقاید جهان مدرن همزیستی داشته باشند.
این شامل مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران می شود که مدتهای مدیدی طرح ۱۰ ماده یی خود برای آینده کشورش را ترویج کرده است شامل اصولی همچون انتخابات آزاد و عادلانه، تساوی جنسی و جدایی دین از دولت. جای تعجب است که دولتهای غربی شامل ایالات متحده به فاصله نگهداشتن با این اپوزیسیون ایران ادامه داده اند حتی به حملاتی که به جامعه ایرانیان در تبعید در کمپ لیبرتی در عراق می شود، به دیده اغماض نگریسته اند.
هیوشلتون در پایان مقاله خود در واشینگتن تایمز می نویسد: ”اولین آزمایش قبل از سفر روحانی به فرانسه و ایتالیا در ژانویه است که وی قرار است به ملاقاتهای دولتی در این کشورها برود. رژیم ایران از جمله روحانی باید بخاطر هدایت کارشان بلحاظ داخلی و بین المللی به پای محاکمه آورده شوند.“
واشینگتن تایمز30دی94-20ژانویه2016