۱۳۹۴ بهمن ۳, شنبه

دیدار مریم رجوی با رهبران مسیحی انگلستان در اور سوراواز

مریم رجوی:‌ مسلمانان و مسیحیان باید با اتکا بر ارزشهای مشترک خود، در برابر کسانی که مذاهب آنها را به انحراف می کشند، بایستند
در روز چهارشنبه ۳۰دی (۲۰ ژانویه۲۰۱۶) خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، در محل اقامت خود در اورسوراواز (شمال پاریس) با دو تن از رهبران برجسته مسیحی کلیساهای انگلستان، عالیجناب جان پریچارد اسقف سابق آکسفورد و عالیجناب آدرین نیومن اسقف استپنی دیدار کرد. 
خانم رجوی در این دیدار تأکید کرد: روابط ما با پیروان ادیان و مذاهب گوناگون رودرروی فاشیسم دینی حاکم بر ایران است که تحت نام اسلام، پیروان ادیان مختلف و حتی مسلمانان سنی را تحت شدیدترین تبعیض و سرکوب قرار می دهد. ‌رژیم ایران در ۳۷سال گذشته با استقرار یک فاشیسم دینی یا به وجود آورنده و پشتیبان مادی و سیاسی و تسلیحاتی و یا دست کم الهام بخش گروههای بنیادگرا و تروریست از حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و یک دو جین گروه تروریست در عراق و همچنین داعش و القاعده و بوکو حرام و سایر گروههای افراطی بوده است. 
رجوی تأکید کرد که میانه روی و اعتدال در این رژیم چیزی جز یک فریب برای نقاب زدن به چهره این دیکتاتوری مذهبی نیست. دو سال و نیم پیش که روحانی رئیس جمهور دیکتاتوری مذهبی شد ادعا کرد که میانه‌روی در پیش می‌‌گیرد. اما بیلان دو هزار اعدام نشانگر چهره واقعی روحانی است. تنها در دو هفته اول ژانویه سال جدید میلادی ۵۲ تن اعدام شده‌اند. در دوران او هم اعدامها و دستگیریها بیشتر شده هم فقر و بیکاری جامعه و هم تبعیض علیه پیروان ادیان و مذاهب مختلف و هم دست اندازی به کشورهای منطقه.
خانم رجوی گفت در حالیکه مسلمانان و غیر مسلمانان و شیعیان و اهل تسنن برای قرنها در ایران و منطقه با هم به‌صورت مسالمت آمیز و برادرانه زندگی می کرده اند رژیم ایران به جنگ افروزی و تفرقه افکنی در میان ادیان و مذاهب مختلف پرداخته و حتی در تهران که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیاست از ایجاد یک مسجد اهل سنت جلوگیری می کند و تنها نمازخانه اهل سنت در تهران را نیز سال گذشته توسط نیروهای سرکوبگر تخریب کردند.
مریم رجوی افزود طبق مصوبات شورای ملی مقاومت ایران اعتقاد یا عدم اعتقاد به یک مذهب به هیچوجه نمی تواند باعث کسب امتیاز یا محرومیت هیچیک از شهروندان بشود. 
هیأت اسقفها در این دیدار بیانیه اسقف اعظم ولز، دکتر باری مورگان که توسط ۵۱ تن دیگر از رهبران مسیحی کلیساهای انگلستان، مورد حمایت قرار گرفته بود، را به خانم مریم رجوی تقدیم کردند. 
این بیانیه ضمن محکومیت حمله تروریستی موشکی به کمپ لیبرتی در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵، تأکید می کند که سازمان ملل متحد، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا باید به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و اقدامات مشخصی را برای تأمین حفاظت و امنیت کافی ساکنان کمپ، پس از حمله موشکی اکتبر سال گذشته به کمپ به اجرا بگذارند. 
هیأت اسقفها اشاره کرد که وضعیت حقوق بشر در ایران از زمانی که حسن روحانی دو سال پیش ریاست جمهوری رسید بدتر شده است و تعداد اعدامها از جمله اعدامهای علنی و اعدام نوجوانان افزایش یافته است. آنها خواستار آن شدند که وضعیت حقوق بشر در ایران، به ویژه سرکوب اقلیتهای مذهبی، از جمله مسیحیان، باید در کانون بحث در طول سفر آتی روحانی به اروپا باشد.
آنها از دولت انگلستان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا بهبود روابط بین المللی با ایران را مشروط به خواستهای آخرین قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر در ایران، یعنی لغو اعدام در نقض تعهدات بین المللی، آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی و پایان دادن به شکنجه و دستگیریهای خودسرانه بکنند.
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران ضمن تقدیر از تلاشهای ارزشمند رهبران مذهبی انگلستان در حمایت از حفاظت، سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی گفت: مسلمانان و مسیحیان باید با اتکا بر ارزشهای مشترک خود، در برابر کسانی که مذاهب آنها را به انحراف می کشند، بایستند. 
وی سرکوب مسیحیان در سراسر خاورمیانه به ویژه در ایران را چه توسط رژیم آخوندی و شبه نظامیان جنایتکار وابسته به آن و چه توسط تروریستهای داعش قویاً محکوم کرد. او اظهار امیدواری کرد بی خانمان کردن و جا به جایی مسیحیان در سراسر خاورمیانه هرچه سریعتر پایان یابد و مسیحیان ایران همچنان که همه ملت ایران از شر سرکوب دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران خلاصی یابند. 
رجوی تأکید کرد که مقاومت ایران به نبرد علیه دیکتاتوری مذهبی ایران و تلاش برای پایان بخشیدن به سرکوب مسیحیان و سایر اقلیتهای مذهبی در ایران، همچنین برای استقرار سایر حقوق پایه یی مردم ایران، ادامه خواهد داد.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰ دی ۱۳۹۴ (۲۰ژانویه ۲۰۱۶)